Go to top
Vanliga Frågor
Hem / Våra Tjänster / Vanliga Frågor

Vanliga Frågor

Hur blir jag kund?

Om du är intresserad av att bli kund hos oss börjar du med att boka en provstädning eller ett hemsök. Detta gör du genom att gå in på hemsidan och fylla i formuläret. Vi kontaktar dig inom kort för att bestämma tid och datum för provstädningen.

Hur snabbt kan vi komma igång med tjänsten?

Vår målsättning är att provstädningen skall vara utförd inom två veckor efter att vi har fått in beställningen.

Vad innebär ett städabonnemang?

Det innebär att vi kontinuerligt kommer hem till dig och städar, detta görs på en gemensamt förutbestämd veckodag. Infaller städtillfället på en röd dag så har du möjlighet att boka om städningen till annat närliggande datum.

Får man samma person som kommer varje gång?

Ja, vi strävar efter kontinuitet. Oftast jobbar vi i par för att kunna täcka upp vid sjukdomar och ledigheter. Vi har även andra duktiga medarbetare som kan hoppa in om det skulle behövas.

Måste jag vara hemma under städningen?

Nej, du behöver inte vara hemma. Många av våra kunder har låtit oss kvittera ut nycklar, detta underlättar vår arbete men är inget krav.

Kan jag bestämma veckodag och tid för städningen?

Ja, städarna kommer på den veckodag som du väljer. Vi ser gärna att vi får en tidsram (normalt kl. 8-16) inom vilken städningen kan utföras, men även här försöker vi att anpassa oss efter dina önskemål.

Vad ingår i städningen?

Du kan skräddarsy din städning. Vi använder oss av en Checklista som våra kunder får fylla i, denna används som underlag vid städningen.

Vad händer om något skulle gå sönder?

Stjärna komfort har försäkringar som täcker eventuella skador på egendom som vår personal orsakar.

Vem står för städutrustningen?

Kunden skall bistå med nödvändig utrustning samt medel för att kunna utföra städningen effektivt. Vi har en lista som vi skickar till kunden, vi kan även leverera ett komplett städset om önskemål finns.

Vilka städmedel och utrustning ska jag införskaffa?

Rekommenderade städmedel för städskåpet som du hittar i dagligvaruhandeln.
Kom ihåg att en bra dammsugare både förbättrar städresultatet och sparar dina golv!

Måste jag lämna ut några nycklar?

Nej, om du garanterar att alltid vara hemma när städtiden börjar, då behöver vi ingen nyckel.

Kan jag betala via faktura?

Ja, endast faktura betalning gäller. Vi fakturerar i efterskott.

Kan jag avboka en städtid?

Ja, du kan avboka tiden senast tre arbetsdagar före städtillfället. Avbokningar därefter debiteras med 50%.

Kan jag omboka en städtid?

Ja, du kan omboka tiden senast tre arbetsdagar före städtillfället.

Vad innebär en provstädning?

En provstädning innebär att vi kommer hem till dig och utför en städning enligt dina önskemål Efter provstädningen vet vi hur lång tid städningen tar. Du är inte förpliktigad att anlita oss igen om du inte blir nöjd med vårt arbete.

Måste jag vara hemma vid provstädningen?

Vi ser gärna att man stannar i ca 10-20 minuter. Vi vill gärna att vi tillsammans går igenom din bostad så att du kan berätta om dina önskemål. Har du lämnat ett par nycklar till oss så behöver du inte vara hemma när vi är klara med städningen. Vi låser och lägger nycklarna i brevlådan/brevinkastet om du så önskar.

Är personalen tillförlitlig?

Du kan alltid lita på vår personal som kommer hem till dig. De uppfyller våra högt ställda kriterier och värderingar.

Hur fungerar RUT-avdraget?

Varje privat person har rätt till avdrag om 50% av arbetskostnaden för flyttstädningen. Maxbeloppet är 50 000 kronor per år. Vi fakturerar belopp efter skatteavdrag alltså 50% av det totala beloppet. Resterande belopp begär vi från Skatteverket. Läs mer om RUT-avdraget

Hur lång är uppsägningstiden?

Endast fyra veckor.

Har ni någon framkörningsavgift?

Nej, inte om du bor inom 3 mil från tullarna. Bor du utanför eller om området är svårtillgängligt så tillkommer det 120 kr per städtillfälle.

Har ni några referenser?

Ja, vi har många nöjda kunder som gärna rekommenderar oss. Vi lämnar gärna ut kontaktuppgifter till några om du så önskar.

Jag vill boka en provstädning, hur gör jag?

Gå in på hemsidan och fyll i formuläret, vi kontaktar dig för att bestämma en dag för provstädningen. Du kan även ringa oss på 070 770 75 40

Vilka vi är

Professionalism

Vi har mångårig erfarenhet
och väl utbildad personal.

Kvalitet till bra pris

Vi vill att våra kunder ska känna sig trygga och därför erbjuder vi alla våra kunder nöjd kundgaranti.

RUT - avdrag

Utnyttja RUT/ROT-avdraget. Många av våra tjänster är godkända för skattereduktion, vi hjälper dig med detta.